Gå til innhold
Arkivverket

[#1922] Meyer i Bergen


Gjest Solfrid V. Ormøy
 Del

Recommended Posts

Gjest Solfrid V. Ormøy

Jeg prøver å skal finne ut noe mer om Albert Wilhelm Meyer f. 1731 og død 01.10.1790. Jeg finner han ikke født i Bergen, men jeg finner når han døde og der står det under merknader "fischw.ger" og under adresse "geb in Bremischen". Hvordan skal jeg tyde dette og finnes det flere steder å lete for å finne hans forfedre og eventuelt søsken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Tysland

Hei, Du må nok over til Tyskland siden han er født der. "Geb" er forkortelse for geboren. "Geb in Bremischen" = født i Bremen.Tyskland har dårlig genealogy på internett (Det meste går på Stasi og hva som skjedde under krigen)Selv kontaktet jeg Den Tyske ambassaden i Oslo og fikk en del hjelp.Lykke til. MVH I.T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Tore H Vigerust

Geboren in Bremischen betyr født i det bremiske, dvs innen grensene av bystaten Bremen, ikke nødvendigvis i byen i seg selv (men f eks på landet som byen eier). Uansett, det lønner seg å sette av noen arbeidsdager i Bremens byarkiv (som antageligvis heter Archiv der Freien- und Hansestadt Bremen el lign.). Tore.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Du finner en Albert Mejer som bruger lidet kjøbmandskap og får borgerbrev i 1723. Det kan jo være faren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.