Gå til innhold
Arkivverket

[#1927] Døde i Masfjorden


Gjest Lars Løkkebø
 Del

Recommended Posts

Gjest Yngve Nedrebø

Jeg må gi en liten utfyllende kommentar til mitt relativt korte svar: Vi har fått avlevert kirkebok for Solheim sokn i Masfjorden 1882-1896. Den er registrert. Vi har fått avlevert klokkerbok for Solheim sokn fra 1934, men mangler perioden i mellom. Vi har "rykket" kirkeboken for Solheim 1897-1919, og vil kunne få den registrert relativt kjapt, men vil da fortsatt ha en lakune for dette soknet 1920-1933.Det er vel nærliggende å tenke seg at den personen Løkkebø har spurt om tidligere er å finne i bøkene for Solheim, og at dette er forklaringen på at han ikke har latt seg finne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løkkebø

Takk skal du ha Yngve. Det betyr vel også at denne kirkeboken ikke er mikrofilmet. Er kirkeboka for perioden 1920 til 1933 hos kirken eller finnes den et annet sted, slik at det er mulig eventuelt med å gå igjennom den manuelt?lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Kirkeboken fra 1920 for Solheim sokn er hos soknepresten. Klokkerbok er ikke bevart, såvidt vi vet, men det finnes opplysninger i materialet som er avlevert til ststasarkivet fra skifterettens arkiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Fleten ,

De personene Lars tidligere har spurt om skulle ha hatt tilhold på Andvik, og skulle i så tilfelle vært å finne i Masfjordnes sokn. Men muligheten er der for at de har flyttet på seg til Solheim sokn, men mest trolig ut av komunen så lenge de ikke var her fra, men andre ingen rotfeste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løkkebø

HeiJeg har et lite håp om at oldefar har blitt i distriktet, så jeg får prøve en telefon til sognepresten i Solheim sogn. Min oldemor er jeg etterhvert blitt relativ sikker på at døde på Askøy. Det gjenstår bare å finne henne. Jeg får prøve samme metode der.Takk skal dere ha begge to for hjelpen.lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Løkkebø

Ganske utrolig. En stille tid på jobb, søker litt på måfå i DAs store base. Finner ut at jeg skal søke etter oldefar i basen for døde i Askøy 1742-1927. Og der dukker han opp, bosatt på gården Horsøen, død 19.05.1921. Da er jeg ganske sikker på at min oldemor også er død i Askøy, selv om dette da ikke er før rundt 1953.lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.