Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Leif Erik Nilsen

[#1936] Gullen i Ås, 1801

Recommended Posts

Gjest Leif Erik Nilsen

Jeg ser at i folketellingen fra 1801 for gården Gullen i Aas, Akershus (Krougers sokn), så er Rachel Larine ført opp to ganger. Det ser så ut til å være en forskyvning i linjen under, slik at kona til husmann (jeg regner jo med at det er han som er husmann, ikke Rachel Larine på 5 år...)Hans Olsen ikke har kommet med. Er det en feil i originalen, eller er det en feil i avskriften som kan rettes opp?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Leif Erik Nilsen

Jeg har fortsatt ikke fått noe svar på mitt spørsmål, så jeg tar sjansen på å gjenta det. Kan det sjekkes opp om navnet på Hans Olsens kone står i originalen? Og hva heter i så fall hun?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jan Oldervoll

Beklager at du ikkje har fått svar. Me kan diverre ikkje kontrollera mot originalen; me har ikkje tilgang til han.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Laila Normann Christiansen

Papirkopi av ft1801 står på Lesesalen på Riksarkivet i Oslo. Kanskje noen kan se etter for deg der? Laila

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.