Gå til innhold
Arkivverket

[#1939] Døpte i Fana 1712-99


Gjest Hans Mathisen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans Mathisen

I et par kontrollerte tilfeller viste det seg at det er fødselsdatoen som er angitt, ikke dåpsdatoen. Vet ikke om dette er gjennomgående, men man bør kanskje være litt obs.MVH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Kirkebøkene for Fana sier "Døbte" om de aller, aller fleste - som naturlig må være. Det kan nok tenkes at presten noen ganger registrerte fødselsdato, men jeg vil tro at det bare var i tillegg til dåpsdatoen, og når han uttrykkelig skriver det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
Gjest Bernt R. Sørensen

Ved hjelp av den utmerkede søkefunksjonen har jeg med forrige innlegg funnet svaret på mitt spørsmål. Hadde det vært mulig å få lagt definisjonen inn i overskriften? Dvs 'Dåpsdato' i steden for bare 'Dato'? Dermed vil all tvil bli ryddet unna. Jeg ser at jeg allerede må ta igjen noen av de registreringene jeg allerede har utført. Mvh Bernt R.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.