Gå til innhold
Arkivverket

[#1950] Dødsfall i Norge 1947-1999


Gjest Kersti Sorter
 Del

Recommended Posts

Gjest Kersti Sorter

Hei Jeg har engang vært inne på noe som het Dødsfall i Norge 1947-1999 og jeg tror at det var hos Digitalarkivet. Jeg har vært rundt i menyene for å finne det igjen, men forgjeves. Hvor finner jeg det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid V. Ormøy

Du finner den under denne adresssen: Lenke du kan også gå inn under "Dei siste 100" eller under "Kjeldetype", deretter dødsfall og andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid V. Ormøy

Rettelse: Du kan gå til kjeldetype, kirkebøker, gravlagde, heile landet da vil du finne linken til dødsfall i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Kopperdal

Frå dokumentasjonen til databasen over dødsfall i Noreg: "Databasen er et uttrekk av det nasjonale dataregisteret over dødsfall meldt til skifteretten. De forskjellige sorenskriverembetene startet med elektronisk registrering av meldingene på ulike tidspunkt, men fra 1992/1993 ble meldingene registrert på data hos alle, og fra 1995 skal registeret være komplett. Årene forut for dette, har derfor kun enkeltoppføringer. "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.