Gå til innhold
Arkivverket

[#1954] Skiftebøker Helgeland


Gjest Svein Edvardsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Svein Edvardsen

Det er fortsatt en del skiftebøker igjen fra tidsrommet 1686/1780- 1780/1810- 1811/1845 for følgende Områder: Hemnes/Moe-Meløy/Rødøy/Lurøy/Træna- Nesna- Vefsn- Herøy/Dønna- Alstahaug- Tjøtta- Brønnøy(Nord og Sørsem)- Vega/Bindalen/Velfjord. Ta kontakt for nærmere opplysninger. Svein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Fredrik Bockelie

Skiftebøker, skiftesamlinger, Tromsø.Jeg har hørt at skiftebøkene for Tromsø for 1850-1900 mangler. Er dette riktig? Hva er eventuelt tilgjengelig vedrørende skifter,protokoller, samlinger for Tromsø ? mvh. Fredrfik Bockelie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Anne Lise Hovdal

Nå blar jeg tilbake i gamle postinger her, fordi jeg nettopp har funnet dette forumet. Hvorfor kan ikke dette diskuteres her, og hva er det 3.debattforumet? Det eneste jeg ser i Digitalarkivet er Brukerforum og Arkivforum, og det er bare 2 debattforum.Anne Lise Hovdal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Tidligere var debattforumene delt i tre forum, men tidligere i år gikk vi inn for å kun ha to forum. Salg av skifteavskrifter hører ikke hjemme i Arkivforumet, det skal ligge under Brukarforumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 10 måneder senere...
Gjest Anne Lise Hovdal

Til Anette Skogseth: Hvorfor er det da ingen som protesterer på at skifter fra f.eks. Bergen, Ytre Eide og Nordfjord havner i Arkivforumet. Er ikke skifene for Helgeland like mye verdt å havne i Arkivforumet som andre skifer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Digitalarkivet er organisasjonsmessig underlagt Statsarkivet i Bergen (SAB), og holder hus i samme bygning som SAB.Dersom man går inn og ser på hvilke 'grupper' som er plassert under Arkivforumet, vil man finne 'Statsarkivet i Bergen' som den ene.Spørsmål som gjelder kilder i SAB hører under denne gruppen. Bergen og Nordfjord ligger i distriktet som hører til SAB, og følgelig vil heller ikke noen kunne protestere på at spørsmål som gjelder disse kildene og områdene settes hit.Vi har håp om at vi etter hvert kan få utvide området som kan betjenes på samme måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eide

Hei Svein. Kjempeglad for opplysningene dine selv om de sies å være havnet på gal plass. Vet du noe om skiftebøker for Gildeskål med omland frem til 1800-tallet? Grenser ikke Meløy til dette området og kan det være at det finnes opplysninger i Meløys skiftebøker for Gildeskålområdet - interessert i grensene mellom Gildeskål og Meløy. Vennlig hilsen IE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.