Gå til innhold
Arkivverket

[#1961] Rodene i Bergen


Gjest Birger Forsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Birger Forsmo

Jeg vet ikke om dette er rette plassen å legge inn mitt spørsmål, men prøver i alle fall. Rode 1, Gard 79 i Bergen: Hvor er det idag? mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birger Forsmo

I FT 1801 finner jeg for Bergen, Inger Pedersdtr, 8 år, f. Bergen Rode 1 gård 79. Det er denne plassen jeg er på jakt etter. Er der noen som har forslag på det? Mvh. Birger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

I den basen er det to hus på 1-79, 79 A i Øvre Nordnessmug og 79 B i Brettene. Dette området ligg rett nedom Sjøfarendes Aldershjem (det store rødbrune) på Nordnes, rett innafor Akvariet - på den sida som vender mot Bergenhus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christopher John Harris

Jeg tror at du er heldig! De fleste hus i dette området ble enten sprengt i stykker under eksplosjonsulykken 4.april 1944, eller er revet i forbindelse med hardhendt reguleringer siden krigen. Men hvis ikke jeg tar helt feil står Bretterne 2 idag, like innenfor et kjente hus som kalles Ballast Olsens hus - Nordnesbakken 1. Øvre Nordnessmug 14 er nok revet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.