Gå til innhold
Arkivverket

[#1967] Søkbart register i "Brukarforum"


Gjest Trond Lunde
 Del

Recommended Posts

Gjest Trond Lunde

Hvorfor er det ikke utarbeidet et skikkelig søkeverktøy på navn, sogne etc. når det er godt over 4000 innlegg inne ?. Leter man etter folk som har opplysninger om f. eks. Søgne, ville det vært svært greit å kunne finne de innleggene som har dette tema, istedet for å måtte lete gjennom samtlige innlegg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Svaret er nok at arbeidsoppgaver må prioriteres, og dette nok er en av de som må vente litt. Ellers har vi jo bedt de som skriver innlegg om å sette nøkkelord i overskriften, for å gjøre det enklere å finne ut hva innlegget handler om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Det vil eg ikkje lova. Dette er eit teneste me ikkje oppfattar som ei primærteneste. Men sidan me hadde programvare som skulle til, og me synest at dei to første debattforuma var nyttige for oss, oppretta me også den tredje. Men me har ei heil rekkje ting me gjerne vil ha gjort med søkesystemet vårt og kjem ikkje til å ta tid bort frå dette for å gjera noko med brukarforuma.Eg har ikkje det minste problem med å forstå at det kunne vore nyttig. Men me har så liten programmeringskapasitet til rådevelde at eg knapt ser at me kan rekka på det i overskuleg framtid. Beklager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Som Yngve Nedrebø sier, det er viktig at vi brukere gir de nødvendige nøkkelord i overskrifter i våre innlegg: fullt navn på personer vi søker etter pluss stedsangivelse. Når det gjelder å søke etter bestemte nøkkelord i innlegg på brukarforum, er det en enkel sak å velge "list alle" og deretter bruke søkefunksjonen i serveren. Det fungerer! Hilsen Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Lunde

Søkefunksjonen i serveren fungerer kun på overskriftene i innleggene, ikke i hovedteksten. Det er ikke godt nok, men jeg forstår ressrursmanglen. Det virker som om den kommer til å bli en evig hemsko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.