Gå til innhold
Arkivverket

[#1975] Manntall for Brunlanæs prosti feilplassert


Gjest Are S. Gustavsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Are S. Gustavsen

Siden feilmeldinger er i vinden om dagen: Jeg vil bare gjøre oppmersom på at under manntallene 1663-1666 erDA 19.03.1999 Manntall 1663-66 for Brunlanæs prostiplassert under Buskerud, dette skal være plassert under Vestfold.Jeg har forøvrig transkribert sogneprestens manntall for Sande og Skoger for noen år siden. Dette hadde jeg tenkt å sende over, men jeg kunne godt tenkt å få tilgang på en veiledning for hvordan man best sorter de ulike kolonnene for at materialet best skal kunne gjøres søkbart. Finnes det en mal for dataregisrering av disse manntallene?mvh Are

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Du har så rett, Are. Eg har retta.Me har ingen mal for 1660. Men hos oss er dei reghistrert med ei linje for gard og ei linje for kvar person. Linje for gard er markert med eit sepsilet teik og så kjem kvar opplysning med eit feltskiljeteikn mellom. Personopplysningane startar med eit felt for status (opsidder, e.l.) og held fram t.o.m. alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.