Gå til innhold
Arkivverket

[#1979] Viede i Odda


Gjest Solfrid V. Ormøy
 Del

Recommended Posts

Gjest Solfrid V. Ormøy

Jeg har flere ganger prøvd via mitt lokale bibliotek å få lånt kirkebøker på mikrofilm over viede i Odda etter 1895 uten å lykkes. Så mitt spørsmål er om dere vet at de finnes og hva slags nummer er det på mikrofilmen som jeg må bestille. Jeg leter etter et ekteskap inngått mellom Albin Flønes (f. 1887) og Marthe Kristine Pedersdatter (f. 27.12.89 i Solvorn, S&F). Marthe døde i Odda i 1914. Jeg er mest interessert i hvor Albin kommer fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid V. Ormøy

Hei Erlend: Jeg har også funnet han i Velfjord. Men når Marthe dør i 1914 så står det forsørger Alvin Flones. Jeg regner med at de to er en og samme person, men jeg vil helst ha alt verifisert før jeg legger så alt for mye arbeid ned i resten av den slekten. Albin giftet seg oppigjen med ei Gudrun Olufine og han bodde i Velfjorden når han dør i 1972.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid V. Ormøy

Jeg var vel egentlig mest ute etter mitt første spørsmål hva gjaldt mikrofilmer for Odda og håper fortsatt at dere kan hjelpe meg så jeg får bestilt de riktige rullene, da der er problemer med å få dette til via mitt lokale bibliotek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Beklager, men dette kjelde ikkje det materialet me har i DA og er ikkje noko dei ansvarlege for Digitalarkivet kan halda greie på. Dermed høyrer spørsmålet heime i brukarforumet. Eller du får venda deg til Riksarkivet, som er dei som sit med kyrkjeboksmaterialet.Eller du kan slå opp på sidenene til Arkivverket, Riksarkivet og mikrokortsamlinga. Der vil du finna Odda under Hordaland (og også at før 1915) var Odda eit sokn i Ullensvang.Det er slik at i dette forumet kjenner me oss forplikta til hjelpa folk med dei problema dei har. Då likar me ikkje at det kjem spørsmål som ikkje ligg inn under me synest er vårt område. Ikkje for å vera sur, men litt orden må det vera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.