Gå til innhold
Arkivverket

[#1986] Dødsfall i Norge 1947-1999 (1993-1999)


Gjest May Bjerke
 Del

Recommended Posts

Gjest May Bjerke

Hei!Har prøvd å lete etter en i familien som døde i 1999 og var født i 1909. Jeg kan ikke finne henne i denne listen over dødsfall, er tellingen komplett?Mvh May

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inge Eikeland

Nei. Sjå innlegg 1195.Der skriv m.a. Yngve Nedrebø: Den foreliggende databasen kommer fra RIFT - og er altså bygd på skifterettenes databaser over registrerte dødsfall, et materiale som delvis har vært lagt ut, f.eks. av Oslo skifterett. Vi ville selvsagt gjerne ha overtatt databasen over dødsfall fra Statistisk Sentralbyrå, men vi kan dessverre ikke bare peke og si at den vil vi ha. Forhåpentligvis får vi anledning til å hente den og å legge den ut - en gang. Men foreløpig må våre brukere nøye seg med denne, som i løpet av vel 50 timer har hatt 43 000 søk, og som vi forventer skal ha minst en million søk i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Vi har lagt ut materialet til og med desember 1999, men har liggende "på lager" også 2000, og kan på forespørsel gjøre søk der, for å se om registreringen er å finne der. Men fra 1999 burde alle registrerte dødsfall i Norge være med i basen, og noen -som er meldt til flere skifteretter -mer enn en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Av hensyn til de etterlatte vil vi legge inn en "buffer". Jeg regner med at vi legger ut 2000 når vi har passert det nye årsskiftet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Otto Jørgensen

Dødsfall i Norge 1947-1999 (1993-1999). Mente tidligere at jeg fant min egen familie, bl.a. personer som døde i 1960 her, men tydeligvis ikke lenger.Eller har jeg virkelig sett ett annet sted uten å finne det igjen.Finnes andre relevante steder for perioden 1900 og frem til i dag. tenker da på annet enn den oversikten vi har fra Oslo Skifterett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.