Gå til innhold
Arkivverket

[#1988] Stavanger emigranter og visse forkortelser


Gjest Priscilla Sorknes
 Del

Recommended Posts

Gjest Priscilla Sorknes

1. Hvordan får man beskjed som står på kortet når et navn har "Se kort" under rubrikken annet?2. Hvilken kilde er forkortet til SA?3. Vil finner kilde for innlegg om nr 17774 Tønnes Olsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Det blir vist til den databasen ca. 1825-1970 som er laget på grunnlag av registerkort for emigranter fra Rogaland. Emigrantprotokollene for Stavanger gikk tapt i brann i 1929, og bortsett fra de kopiene som var sendt inn til Statistisk Sentralbyrå 1903-1928, er materialet såvidt jeg vet fullstendig tapt. For å samle mest mulig opplysninger om emigrantene fra Rogaland har man møysommelig gått gjennom en mengde kilder, trykte bøker, gravsteiner osv. for å få en best mulig oversikt over emigrantene fra Rogaland. Jeg vil tro "se kort" betyr at det på registerkortet er flere opplysninger enn det som er kommet med i basen.SA kan godt stå for Statsarkivet (i Stavanger).Jeg finner ikke 17774 Tønnes Olsen, og skulle hatt referanse til hvor han er registrert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.