Gå til innhold
Arkivverket

[#1997] Druknet på sjøen og ikke funnet


Gjest Allis-Elin Rokkones
 Del

Recommended Posts

Gjest Allis-Elin Rokkones

Min mor hadde to onkler som druknet i Puddefjorden utenfor Bergen i 1930 årene.(det er historien som er blitt fortalt).Finner de ikke i registeret over døde, men hvis de ikke er funnet hva skjer da? Mvh. Allis-Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Den databasen som ligger ute med dødsfall fra Bergen 1912-1972 er bygd på registrene til skifteretten, og skulle derfor ha med alle meldte dødsfall. Spørsmålet kan være om de var hjemmehørende i Bergen. Et spørsmål til Statsarkivet i Bergen med konkrete opplysninger vil muligens være mest hensiktsmessig, da det kan være aktuelt å sjekke en del andre registre i tillegg til skifterettens, for å forsøke å få avdekket hva som er blitt registrert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Allis-Elin Rokkones

Har tidligere fått hjelp via E-Mail fra deg og jeg har vært på statsarkivet. Takker for hjelp fra deg og dine kollega. Jeg får nok stå på. Mvh. Allis-Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.