Gå til innhold
Arkivverket

[#2006] Født i Nor Amerika, ca 1821


Gjest Leif Kristensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Leif Kristensen

I 1865-tellingen for Østre Aker finner jeg i Digitalarkivet at Hans C Anders. (Løpenr (?) 6010) er 44 år og er født i Nor Amerika. Så langt jeg vet er Hans bror til Ole Martin Anders. som i den samme folketellingen er 36 år og bosatt i Christiania og i følge digitalarkivet født Næs, øvre Rommerige. Jeg kjenner ikke godt nok til tilbakevandring fra Amerika til Norge i 1820-årene, men er usikker på om dette kan være riktig. Næs på øvre Rommerige er riktig ifølge notater fra datter til Ole Martin. Er det mulig å få sjekket originalene på Hans C om det oppførte fødested er Nor Amerika eller om dette er en feil ved overføring til digitaliseringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Originalen befinner seg i Riksarkivet og sender du dem en e-post, er det mulig de kan sjekke det for deg hvis du ikke har tid til å ta turen selv. E-posten til Riksarkivet er: riksarkivet@riksarkivaren.dep.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.