Gå til innhold
Arkivverket

[#2018] Døypte i Bergen 1668-1815


Gjest Kjell Andersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Andersen

Er alle som er døpte i Bergen mellom 1668-1815 tilgjengelig i databasen "Døypte i Bergen 1668-1815"? Jeg søker etter en Henrich Meyer/(Mejer)? som skal være født ca. 1684 i Bergen. Likeledes Henrichs far som også har samme navn finner jeg ikke i databasen over døde i Bergen, han skal være død ca. 1694 i Bergen. (Mulige foreldre til Henrich er Henrich Meyer og Elisabeth Forenberg viet i Domkirken i 1669). mvh Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Mathisen

Jeg finner en Hindrich, sønn av en Hindrich Meyer, som døpes i Korskirken i Bergen 23.11.1679. Moren ikke navngitt. Kan dette være den du søker?Hindrich Mejer vies til Lisebeth Faardenbergh 01.08.1669 i Domkirken.Jeg fant heller ikke gamle Hindrichs begravelse.Mvh Hans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Ser du under "Dokumentasjon" på dei basane, vil du sjå kva slags kyrkjebøker som er med og for kva tidsrom. Det er ikkje alle som tek til i 1668 om eg hugsar rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Ja, du kan spørja. Dokumentasjonen forsvann i ein periode. Men no er han på veg attende. Han er lagt på plass for det mest av materialet og resten skal på plass i morgon tidleg. Der det finst dokumentasjon finn du lenke oppe og nede på alle tabellar som syner materiale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Ådlandsvik

Jeg har funnet den nå ! Første tanken min var at det første man blir blind på er øynene, men det hadde altså en annen forklaring. Marit Å.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.