Gå til innhold
Arkivverket

[#2023] Søkbart kart over Bergen 1900


Gjest Truls Songstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Truls Songstad

Hvor er det blitt av det søkbare kartet over Bergen 1900? Jeg finner det ikke ved å følge lenkene hos Ulvund. Skulle visst hvor Kaigaden 13 var i 1900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Du kan bruka tenesta til www.maponweb.no. Der vil du ikkje finna Kaigaten 13; alle ulike nummer over 3 er borte. Byparken ligg der. Men du finn både 12 og 14 og kan difor sjå kvar 13 sannsynlegvis låg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Truls Songstad

Det er greit det Jan, og jeg har prøvd det kartet, men hvor er det blitt av det vi hadde før? Det var så stilig med den røde pilen som pekte på rett hus. Kaigaden 13 er nok revet men jeg mener det lå i Nonneseterkvarteret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Marianne Sulesund

Er noe feil innstilt på PC'n min? Jeg forsøker å få opp kartene over gater i Bergen 1900, men der er bare et rødt kryss. Er det Java el.l. jeg mangler? mvh Marianne Sulesund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Me har hatt hackarar på besøk på Historisk institutt sin servar. Dei er no jaga på dør, men eg er ikkje sikker på kva dei har lagt etter seg. Difor vart den i kveld formatert og blir ikkje seg sjølv att før i morgon føremiddag, når filane blir rulla attende frå backup. Dermed er også kart-tenesta (og Kalkar og gotisk-kurset) borte. Men det kjem altså attende i morgon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Særvold Johannessen

Hei, hvorfor får jeg ikke noen når jeg søker på forskjellige variasjoner av Hans Tanksgate?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.