Gå til innhold
Arkivverket

[#2063] Fødselsdato?


Gjest Terje Aarland
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Aarland

Ole Eriksen Aarland f. 1851 finn eg under Sund sogn. Foreldre Erik Larsen og Margrethe Olsdtr. Det står at Ole ble født og døpt den 18. mai 1851? Er fødselsdatoen rett? Ole utvandra til USA og vi veit svært lite om han, men nå har vi funne ein ved namn Ole Erichsen f. 13. mai 1851 - 1939. Kan det vere den same personen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Mathisen

Det er meget mulig at fødselsdatoen 18.05. skyldes en feiltolkning av hva som står i kirkeboken. Det kan lett skje at et 3-tall blir oppfattet som et 8-tall, slik at 13.05. er blitt til 18.05. Det beste du kan gjøre er nok å se etter selv i kirkeboken. Lykke til! MVH Hans

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Jeg har i dag vert i kontakt med Statsarkivet i Bergen og fått opplyst at det i den aktuelle kirkeboken står at vedk. ble født og døpt den 18. mai 1851 og at tallene var så tydelig at man ikke kunne ta feil. Hvorvidt dette er rett vet jeg ikke. Min mormor sine fødselsdata som står i Digitalarkivet er i allefall feil, så derfor kan det nok vere en skrivefeil der også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.