Gå til innhold
Arkivverket

[#2066] Ide Elisabeth Malene døpt i Bergen 1823.


Gjest A. Solås
 Del

Recommended Posts

Jeg har lovet en nær slektning, som besøker oss julaften, å finne en del om hans aner. Det har jeg også klart, men på en "linje" er det full stopp, så jeg prøver meg optimistisk her. Selv rekker jeg ikke Statsarkivet idag.Ide Elisabeth Malene ble født som "uekte" den 16. sept. 1823 i Bergen, - døpt i Domkirken. Hennes foreldre var matros Knud Knudsen og Helene Marie Pedersdatter. Så blir spørsmålet; Hvem var disse to? Gir kirkeboken noen utfyllende opplysning ved dåpen? Kanskje fadderne kan gi en pekepinn om dette? Hadde vært flott med et svar idag, slik at jeg også her kunne kommet noe lengre tilbake. På forhånd takk. Mvh. Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Kirkeboken synes ikke å kunne gi avgjørende tilleggsopplysninger, men etterfølgende er innført:Merknad i kirkeboken: Giordemoder Amalia Holck opgav Barnefaderen.Fadre: Berthe Susanne Torbiørnsen, Matros-K., Pigen Torbor Jacobsdttr Jon Eydesen, Didrich Mathisen, Berent Andersen (Tienestekarle)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, vel, - jeg kommer vel ikke videre med dette nå, - får heller komme oppom over nyttår. Men du får ha mange takk for at du tok deg tid til å svare så raskt. - Og jeg benytter samtidig anledningen til å ønske deg og de andre tilknyttet lesesalen og DA en riktig god jul. Mvh. Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir K. Eide

Til Arne Solås: Jeg har en kjenning, som også leter etter anene til den samme Ide Elisabeth Malene (IEM).IEM fødte 29.11.1842 en datter Utilia Josephine Caroline utenfor ekteskap .Det kunne være interessant å se hvilken forbindelse din slektning hadde til IEM.Du kan gjerne kontakte meg på e-post. mvh. Geir K Eide. e-post:geir.eide@chello.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.