Gå til innhold
Arkivverket

[#2076] Emigrantprotokollene fra Oslo


Gjest Tormod Thoresen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tormod Thoresen

Jeg har notert at disse ikke er komplette.Årsaken til dette kan muligens ligge i tidligere innlegg med svar, men da jeg ikke kjenner til noen måte å søke på i dette ellers så suverene forum,stiller jeg spørsmålet .Jeg har tidligere funnet flere emigranter fra min egen familie , men nå er de borte.mvhTormod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Ja du har rett i at emigrantprotokollene for Oslo ikke er komplette enda. Vi venter på de siste tilsendingene, og håper at vi kan legge ut en komplett Oslo-database i løpet av året. Hvis du leser dokumentasjonen til databasen Emigranter fra Oslo (...) vil du se en liste over protokollene som er med i de tre databasene vi har tilgjengelig og hvilke som mangler.Grunnen til at du har funnet noen emigranter tidligere som du ikke finner igjen nå er at da hadde vi en database som var basert på andre kilder enn emigrantprotokollene, og den var heller ikke korrekturlest. Etter at Digitalarkivets registreringsenheter begynte å bli ferdig med sine registreringer av emigrantprotokollene, erstattet vi de gamle databasene med nye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torstein Hansen

Finner det noe register på internet over personer som har utvandret ifra Oslo og til f.eks. et annet sted i Norge? Hilsen Torstein som lurer=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Are S. Gustavsen

Torstein,Dette må i tilfelle være de ulike registere over utflyttede knyttet til hver enkelt kirke i Christiania/Kristiania/Oslo. Skal se noen i DIS vil starte på kirkebøker også fra Christiania/Kristiania med det første. For ordens skyld benyttes ikke termen "utvandret" om innenlandske migrasjoner.mvh Are

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.