Gå til innhold
Arkivverket

[#2082] Kirkebøker i Haugesund


Gjest Terje Kolbeinsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Kolbeinsen

Jeg har hatt stor glede av databasene over døde i Haugesund :-) Hvilke planer er det for utvidelser. Grunnen til at jeg spør, er at jeg nettopp kommer fra DIS møte og kilderegistrering ble diskutert. Det ble satt ned en gruppe som skal starte registrering i løpet av våren. Det er jo viktig, at det ikke forekommer dobbel registrering;-)Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Det er i forbindelse med prosjektet Haugesunds historie at Historisk Institutt ved Universitetet i Bergen har latt registrere en rekke kilder for Haugesund. Vi har gjort en del av jobben ved Statsarkivet i Bergen, og de bitene har vi lagt ut, men vi sitter med alle de andre filene også, døpte, vigde, døde for Haugesund fra 1850-årene og opp til 1935, MEN vi har så langt ikke fått klarsignal for å legge ut det andre har rettighetene til. Men vi kan spørre pent, og forsøke å få klarsignal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Kolbeinsen

Takker for oppklarende svar, YngveDa blir det jo nesten meningsløst, at vi går i gang med døpte fra samme periode...Hva med innflytta / utflytta?mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Kolbeinsen

Siden disse dataene etter det jeg forstår er ferdig søkbare lurte jeg på dere kunne hjelpe meg med to av mine oldeforeldre.Thor Kolbeinsen født 12 mai 1850, Susort Tysvær død mellom 1895 og 1900 i Hgsd han ble 1881 gift med Gurine Filippusdatter født/døpt? 5 mai 1853, Sønstebø Bremnes død 1897 i HgsdJeg antar ikke de etterlot seg mye, siden alle fire barna i 1900 ble forsørget av fattigvesenet i byen og bestemora.All informasjon mottas hjerteligst, da jeg holder på å lage en slektsbok etter disse.mvhTerje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.