Gå til innhold
Arkivverket

[#2116] 1900 Folketelling Landsomfattende søk


Gjest Solveig Håklev
 Del

Recommended Posts

Gjest Solveig Håklev

Hei Jeg har problem med å søke i 1900 FT Landsomfattende søk Søker på navnet Karen,får opp frekvensen i Buskerud.Klikker på det blå tallet slik det står i brukerveiledningen,men får bare melding:Feil parameter i fornavn.Har prøvd forskjellige navn men lykkes ikke Hva gjør jeg feil? Hilsen Solveig Håklev

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Askerøi

Jeg har samme problemet både hjemme og på jobben. Å oppdatere Internet Explorer hjemme skal jeg forhåpentligvis klare, men å begynne å fikle med installasjonene på jobben tør jeg ikke. Hvis programmet ditt krever "spesialutstyr" hadde det vært fint om vi kunne velge om vi ville bruke ny eller gammel versjon?En annen sak er at tilgjengeligheten minker ved krav om "spesialutstyr"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Håklev

Ja,jeg hadde for gammel versjon av Internett Explorer,har nå prøvd på nytt og nå går alt bra Takk for hjelpen Hilsen Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Til Tom:Da krev ikkje spesialutstyr. Fleire år gamle versjonar av nettlesarar vil eg meir karakterisera som spesialutstyr. Elles er det svært lett å installera ny versjon av Explorer . Gå til http://www.microsoft.com/downloads/. Der trykkjer du lenka for Internet Explorer. På den sida du då kjem til får du beskrive kva du skal gjera. Du blir fortalt kva du skal svara på dei to-tre spørsmål du får undervegs.Om du ikkje får installera sjølv på jobb, må det vera noko som er maskinansvarleg og kan gjera denne 5-minuttars jobben for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tom askeroi

Jeg mente ikke spesialutstyr bokstavelig (det sto da også i gåseøyne). Det jeg mente var at jeg trodde målet ditt var å nå flest mulig - ikke bare dem med "det nyeste og fineste" (i gåseøyne) utstyret/programmene.PS Når du sitter som innleid vikar i et firma med eiere og dataekspertise og datalink i Finland - med forbud mot (på egen hånd) å laste ned noe som helst fordi maskinene skal være likt konfigurert, så begynner i hvert fall ikke jeg å oppgradere Internet explorer. Så jeg får bare "finne" meg i å ikke ha tilgang til landsomfattende søk på jobben... ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.