Gå til innhold
Arkivverket

[#2131] Ikkeno' Trysil i 1865?


Gjest tom askeroi
 Del

Recommended Posts

Gjest tom askeroi

Ved inngang via kommune på kjeldetidspunktet fikk jeg opp tellingene 1801, 1875 og 1900. Det samme får jeg ved å gå inn via dagens kommuner. Finnes det ingen 1865-telling eller gjør jeg noe feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Takk for den, Sigurd.Ser nå at noe av Dovre Data Arkivs materiale er tilgjengelig hos RHD. Enda mindre av dette er tilgjengelig i Digitalarkivet.Det ser også ut som om noe av 1900-tellingen (Sel i Oppland) bare er tilgjengelig fra Dovre Data Arkiv. Dette er ikke angitt i oversikten over mangler i 1900-tellinga her på Digitalarkivet.Er det mulig å få gjort alt materiale fra Dovre Data Arkiv tilgjengelig i Digiatlarkivet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Beklager at du ikke har fått svar. Vi har forsøkt å finne ut hvorfor RHD har noe som ikke vi har. Og det ser visst ut til at oversendelser til oss fra RHD var gått litt i glemmeboken, men etter en liten påminnelse har vi mottatt Trysil-filen og den vil bli lagt ut i løpet av uken. Annet DDA-materiale som vi har krav på vil vi motta etterhvert som DDA/RHD har det klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Nå er Trysil på plass i 1865-tellingen. Vær oppmerksom på at Trysil IKKE er med i det landsomfattende søket enda. Det krever litt arbeid å få dataene med der og det har vi ikke kapasitet til for øyeblikket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.