Gå til innhold
Arkivverket

[#2143] Var ligger gården Kalleklev,Gjerstad,Haus?


Gjest Kerstin Ekeland-Sjöberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Kerstin Ekeland-Sjöberg

Min anfader Ole Jacobsen Kalleklev växte tydligen upp på gården Kalleklev/Kallekleiv. Jag har försökt att hitta den gården men inte lyckats. Är det någon som kan ge mig ett tips om var den ligger/låg? Jag har försökt få reda på i vilken av bygdeböckerna den kan finnas i (för att få reda på gårdens storlek mm) men ej lyckats, däremot finns det många med efternamnet Kalleklev så det måste ha bott en del människor där. Av Ole och Brita Herfindals barn flyttade nästan alla till USA och ingen av de mina (som blev kvar) använde sig av namnet. Kerstin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest I-Lise Haga Aastad

Hei Kerstin. Du finner om beboere på Kallekleiv (Kaldeklauv - uttales "Kadleklau") i bokverket Haus i soga og segn - ættarbok 1, Gjerstad sogn, 17 bind. Holder på med slektsforskning i samme området - en Erik Kallekleiv står på mi slektstavle.Har et kart over Osterøya med alle gårdsnavn. Du kan gjerne få en kopi. I tilfelle til hvilken adresse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kerstin Ekeland-Sjöberg

Hej Inge-Lise. Jag är väldigt intresserad av en karta över Osteröy. Jag har inte tillgång till boken du hänvisar till, tyvärr men jag tror att min anfader Ole Jacobsen Kalleklev (född 1848) bodde på gården som barn.Hans far var Jakob Iversen Vassdal och mor Gjertrud Mikkelsdatter Vassdal. Vad jag förstår bygslade de en gård på Kalleklev. Jag har e-mailadress kesigul@hem1.passagen.se Kerstin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest I-Lise Haga Aastad

Hei igjen. Har ikke scanner, og kan vanskelig sende deg kart via mailadresse. Det må nok bli på gammeldags vis, med posten. Og da trenger jeg gateadresse etc.Har funnet Ole Jacobsen Kalleklev i boka jeg snakket om. Hans far, Jakob Ivarson Vassdal (1812- 1889), gift i 1840 med Gjertrud Mikjelsdatter Tunes, var plassmann på Raunebotn. De hadde visstnok 9 barn, med Olav (Ole)født i 1848. Det står i en bisetning noe om Dale fabrikker, og en fotnote om gift i 1872 i Bruvik med Berta Olavsdatter Herfendal, f. 1848, flyttet til USA.Dette er kanskje ting du allerede vet?Dette vet du kanskje fra før, men

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kerstin Ekeland-Sjöberg

Jag fick kartan över nätet från Gunnar Kvalheim. Jag saknade vigseldatumet för de båda paren samt Ivars och Gjertruds dödsdatum. Det står möjligtvis inte när Gjertrud dog.Tack för hjälpen. Kerstin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frode Ulvund

Igjen vil eg vise til dette kartet på Internett. Kallekleiv ligg på "latitude" 60.54 og "longitude" 5.557.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.