Gå til innhold
Arkivverket

[#2150] Mons (monsen) Holst / Karen Hansdtr. ca.1700


Gjest Rune de Lange
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune de Lange

Jeg leter etter Mons og Karen. De fikk en sønn Hans Magnus 1724 i Bergen. og en datter Sara Catarina 1721. Jeg finner ikke ut hvor de kommer ifra,eller hvor de er gift. Håper noen kan hjelpe meg. Rune.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jo Rune Ugulen

Jeg tror nok det vil være til hjelp om du gir litt mer opplysninger enn det som kommer frem her. F.eks. patronymikon, evt. slektsnavn eller gårdsnavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Jeg har ikke noe svar på det egentlige spørsmålet, men kan gi en del utfyllende opplysninger: Det ble holdt skifte etter Mogens Mogensen Holst 28. november 1733. Han var tømmermann, og hadde vært gift to ganger, først med Margrethe Jensdatter, som han hadde datteren Else Margrethe Holst med. Hun ble gift i Domkirken 24. oktober 1728 med Arent Henrich Bøschen, fra Bargenstruff i Bremen.I andre ekteskap - med Karen Hansdatter - hadde Mogens Holst barna Sara Catahrina og Hans Magnus.Datteren Else Margrethe døde 5. desember 1794, angivelig 92 år gammel. Mogens M. Holst må derfor antas å være født før 1680.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.