Gå til innhold
Arkivverket

[#2153] Svenske folketellinger


Gjest Eva kalmér Savjord
 Del

Recommended Posts

Gjest Laila Normann

Hei Eva! Det er ingen folketellinger for Stockholm online. Skåne vet jeg ikke, men tror ikke det. Svenskene har ikke "kommet så langt som oss" akkurat på dette feltet. De har noen prosjekter på gang, som ser ut til å ha stått stille lenge. Kan være at de jobber med sakene. Hva lurer du på i Stockholm? Jeg har "Søder"-cd'en, denne inneholder bl.a. et rotemannsarkiv med masse informasjon, og gjør gjerne oppslag for deg! Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva Kalmér Savjord

Takk for du vil hjelpe! Nathalia( Kalmér)født i Stockholm i 1870 Datter av Lars Petter Johansson. Lars Petter var byggmester ble kallt " Vasakungen",fordi han bygget så mange hus på Vasagatan i Stockholm. Hans kone het Fredrika L.P:jeg vet ikke mere enn det!Fredrika eide Eriksunds Herrgård på 1900 tallet. Antagelig bodde hennes foreldre der også. .Eva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Sissel Lintho

Hei Eva. Du kan søke om kundenummer i SVAR (Riksarkivet i Sverige).Der får du lånt microkort over kirkebøker, folketellinger o.l. Hør med biblioteket ditt om de har avleser for microkort og om du kan få sitte der å lese de du låner fra SVAR. Her er hjemmesiden til SVAR: www.svar.ra.se/katalog/katindex.htm Kortene får du låne en hel måned. Hilsen Sissel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per-Olof Grönberg

Hej. Folkräkningarna för Stockholm och Skåne finns som ovan nämnts inte utlagda på internet. Däremot finns folkräkningar för år 1890 från Norrbottens, Västerbottens, Jämtlands och delar av Västernorrlands län - de fyra nordligaste länen i Sverige - på följande sida. http://www.foark.umu.se/folk/index.htm Venlig hilsen P-O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.