Gå til innhold
Arkivverket

[#2168] Navn/gårdene Riens og Brügger


Gjest Bjørn Helge Johannesen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Helge Johannesen

"Halve slekten" min kommer fra Lindås/Austrheim, og de fleste navnene er "vanlige" i området, som Mongstad, Lervåg, Kaland, Hope, Hellestvedt, Risa, osv.Der er imidlertid to unntak, som jeg ikke vet hvor kommer fra: Lars Nilsen RIENS, f. 1758, gift med Christine BRÜGGER, f. 1757. De har (bl.a.) barnene Nils (f. 1791) og Karen Maria (f. 1794).Er det noen som har flere opplysninger om disse navnene/gårdene? Finnes det andre skrivemåter? (Har søkt i 1801-tellingen med ymse stavemåter, men finner ikke noe i området.)Regner med at jeg kan finne mer om Lars og Christine når jeg finner deres opphavssted.Ser i det siste at navnet Brügger (Brygger) har kommet opp endel ganger i dette forum.Takk for all hjelp, og fortsatt god sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kerstin Ekeland-Sjöberg

Hej Björn Helge. Välkommen till gänget som letar efter Andres Andressen från Fredrikshald, Andreas Brügger, Fredrik Wilhelm Tuchsen och hans försvunna första fru m.fl. Christine Martheas far heter Andreas Brügger född ca 1732, hennes mor Karen Maria Tuxen (de Tuchsen) 1735-1823.De var tydligen 14 syskon och jag stammar från Johanne Sophia Amalia Bryggen född 1759. Kan du ta emot GEDCOM-filer eller vill ha textfiler på det jag har så hör av dig till kesigul@hem1.passagen.se Kerstin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kerstin Ekeland-Sjöberg

Christine hittar du i Bergen. Det går inte att söka på Brügger i 1801-ft. Den godtar inte tyska ü. Kerstin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kerstin Ekeland-Sjöberg

Lars Nielsen Riens 43 år, Gaard-los-oldermand gm Christine Brugger 44 år. Barn Nils 10 år och Karen Maria 7 år. De bor på gården Mongstad i Lindaas. På gården Sundböe i Lindaas bor mormor Majorinde Karen Maria Brugger (född Toxen). Hos henne bor dottern Elen Dorthea och barnbarnen Karen Maria Hedvig Lexau 12 år och Karen Maria Brugger 5 år (sondotter).Kerstin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.