Gå til innhold
Arkivverket

[#2169] Lindås: Bygdebok/Registreringer


Gjest Bjørn Helge Johannesen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Helge Johannesen

For noen år siden hørte jeg at det var arbeid på gang med å lage bygdebok for Lindås.Er det noen som vet noe om dette prosjektet, hvem som jobber med det, og evt. om noen jobber med dataregistrering av Lindås kirkebøker?Siden jeg har mye slekt i Lindås kirkebok, kunne jeg gjerne tenke meg å komme i kontakt med andre som "blar" i dette området, og bidrar gjerne med det jeg har, registreringer, edb-arbeid, osv. (Har 13 års yrkeserfaring med edb).Det ble nevnt noe om "hobby-registreringer" på et møte i DIS-Hordaland, og at dette vil kunne bli gjort tilgjengelig via et "Digital-pensjonat".Hører gjerne fra dere: (bjohejo@online.no)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Det finnes allerede bygdebok for Myking sokn, Lindås (utgitt 1981), og dersom man med Lindås regner dagens kommune, finnes det bygdebøker som dekker Seim sokn (Alenfit), og de østlige delene (Vassbygd). Men det er riktig at det i en del år har vært arbeidet med bygdebok for Lindås. Såvidt jeg vet er flere personer engasjert, og de har samlet stoff gjennom lang tid, men jeg vet ikke når man regner med å kunne avslutte prosjektet.Forsåvidt spørsmålet gjelder dataregistrering, er vigde i Lindås 1740-1815 dataregistrert, og den filen blir lagt ut i DA i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.