Gå til innhold
Arkivverket

[#2175] Slektforskning i Sverige


Gjest Rune de Lange
 Del

Recommended Posts

  • 2 uker senere...
Gjest Per-Olof Grönberg

Hej Rune, Svenska folkräkningar finns utlagda på nätet för år 1890 från Norrbottens, Västerbottens, Jämtlands och delar av Västernorrlands län, dvs. från de fyra nordligaste länen i Sverige. De finns på följande sida http://www.foark.umu.se/folk/index.htm. Huruvida man planerar att lägga ut folkräkningen 1890 för hela landet på nätet vet jag inte. Venlig hilsen P-O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Askerøi

ADOLF LEONARD/LEONART SANDBERG f 22-4-1875 på Sanna gård, Älfsborgs län. Noen som mer eller mindre tilfeldig har kommet over ham og hans foreldre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Askerøi

ADOLF LEONARD/LEONART SANDBERG f 22-4-1875 på Sanna gård, Hjärtum sokn, Älfsborgs län (glemte Hjärtum i min iver etter å finne hans foreldre. Er forøvrig også interessert i øvrige slekt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune de Lange

Jeg er på leting etter Daniel Grönholt født 1835 i Dalsskog Sverige,og kona Sofie Andersdtr. Grönholt født 1844 i Dalsland Sverige. Har kommet over noen Grönhult i Dalsland,kan det være samme navnet og at det senere ble forandret? Jeg tror at Grönholt er Gardsnavnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Vil det si at det ikke er noen søkbare muligheter før den tid slik som her i Norge?Var nett innom FT 1890 : http://www.arkion.se og der må man betale en god del for å kunne søke.Skulle gjerne vite hvordan man finner folk som var født i 1856 og før. Jeg har navn og bosted for dem i 1890 takket være en vennlig person som sendte meg dette.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Takk skal du ha, men den delen som er gratis dekker nord Sverige ser det ut for. De jeg søker etter kommer fra Vestra Tunhem i Älvsborg i sør Sverige. Jeg har nå lagt inn en melding på Anbytarforum og håper på det beste.Jeg har det som står om familien i FT 1890, det var det som var videre bakover jeg var interessert i. Synd at de ikke har slike gode kilder som Digitalarkivet! Det er faktisk en enestående organisasjon.Her i Frankrike satt jeg en halv dag for å finne to mennesker på et gammelt støvet kontor langt ute i distriktet-:(mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
Gjest Anne Lise Hovdal

Jeg tar opp en gammel tråd her, og lurer på hvilket Statsarkiv Terna i Vesterbotten ligger under? Har tenkt å prøve å sende en mail, og be dem slå opp dåpen til Maria Emanualla Persdatter, som ifølge Family Search ble født 05.08.1861. Hennes far var der Per Erik Erikson, men det er to med det navnet: Den ene gifter seg 04.11. 1855 med Amalia Emanuella Isachdatter, og den andre med Brita Elisabeth Burberg i 1852.Kan vel også nevne at jeg for sikkerhets skyld har søkt i Torneå, men der finner jeg ingen som passer.Hun ble gift i Herøy på Helgeland i Norge i 1888, og kalles da Maria Emelia Petersdatter, men i andre sammenhenger kalles hun Maria Emanuelle Persdatter. Hennes far ved giftermålet var Peter Erikson, men hun kalles ellers både Persdatter og Pedersdatter. Opplysninger både i forbindelse med folketellingen 1900 og giftermålet sier at hun skal være født i 1861, så den jeg har funnet på Family Search passer veldig godt. Spørsmålet er hvem som var Marias mor i første omgang. Den jeg søker for er ellers også interessert i om det finnes etterkommere av søsken til Maria i dag.Jeg har forsøkt etterlysning på norsk og svensk nyhetsgruppe og nyhetsgruppe for Nordisk genalogi uten å få svar. Har ingen erfaring med slektsforskning i Sverige, og Anbytarforu finner jeg rett og slett ikke frem i. Kanskje har noen gode forslag til hva jeg skal gjøre videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.