Gå til innhold
Arkivverket

[#2229] Ingeborg Marie Andersen fra Grytten


Gjest Else Reither
 Del

Recommended Posts

Gjest Else Reither

Jeg leter etter opplysniger om min oldemor Ingborg Marie Andersen, født i Grytten (nå Rauma) i 1861, gift i Nykirken i Bergen 21.april 1894 med skredder Mathias Andreas Andersen Reither, født i Syvde i 1860. Når jeg går inn på 1865-folketellingen finner jeg uten problemer Mathias' familie i Syvde, men for Grytten kan jeg ikke finne noen som passer. Jeg søkt på Ingborg, på Marie, på Andersen, på Anders, men ingen passer med alderen. Har noen opplysniger som kan kaste lys over saken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest ostormnor@netscape.net

Jeg beklager, men kirkeboken for Grytten gir ingen Ingeborg Maria døpt i 1861 eller omkringliggende år, og overhodet ingen sådan Andersen de nærmeste år. Konfirmasjonslistene gir heller ingen spor.Uten at det hjelper noe: Vær oppmerksom på at "Eid og Vold" ble utskilt fra Grytten i 1862, slik at hun i folketellingen 1865 også kunne stått her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.