Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Stein Johannessen

[#2236] Johan Petter Johansen, Trondheim

Recommended Posts

Gjest Stein Johannessen

Hei jeg leter etter anene til vognmand Johan Petter Johansen, Trondheim. : Han er født 2 mai 1874 (Ila ?) - død 20 mai 1957 i Trondheim, gift mai 1914 med Oline Fredrikke Hansine Rostad. Jeg har hørt fra slekt at hans mor skal hete Elen Andrea Moe, men har ikke klart å finne ut om det stemmer. Er det noen som kan hjelpe meg litt videre her ?mvhStein Johannessen steinjoh@online.no

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kjell Hamberg

Tror du finner ham ved å gå inn på FT 1875 i RHD: Legg inn "Peter"-"Johansen" og fødested "Trondhjem". En av de to du da finner er født i 1874. Faren heter Peter Johansen (baatfører), moren Andrea Johansen. Familien bor i Sverresgt. 8. Kjell H

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Stein Johannessen

Jeg finner ekteparet Petter (32 år) og Andrea (30 år) johans. med eldste sønn Johan Lauritz (1 år) i folktelellingen i 1865. De bor da i Sandgaden 33 i Throndhjem. Gårdeier er Martha Qvam.Stein J.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kjell Hamberg

Personene du fant i 1865 er de samme jeg henviste til i FT1875 i RHD's database, bortsett fra at de har flere barn. Databasen finner du direkte via "Info" til høyre på verktøylinjen nedenfor: Gå inn på linken til "Registreringssentralen for historiske data" og deretter på "Søking i folketellingene". Jeg er ganske sikker på at det er den familien du leter etter!Kjell H

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Stein Johannessen

Takk for hjelpen. Jeg har nå funnet familien i både 1865 og 75. Da Peter og Andrea har kun en sønn på 1 år i 1865 så er det vel ganske sannsynlig at de er gift omkring 1863-1865. Noen som har mulighet til å sjekke dette. Familien bor 1865 i Sandgaden 33 i Throndheim.Stein J.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.