Gå til innhold
Arkivverket

[#2236] Johan Petter Johansen, Trondheim


Gjest Stein Johannessen
 Del

Recommended Posts

Gjest Stein Johannessen

Hei jeg leter etter anene til vognmand Johan Petter Johansen, Trondheim. : Han er født 2 mai 1874 (Ila ?) - død 20 mai 1957 i Trondheim, gift mai 1914 med Oline Fredrikke Hansine Rostad. Jeg har hørt fra slekt at hans mor skal hete Elen Andrea Moe, men har ikke klart å finne ut om det stemmer. Er det noen som kan hjelpe meg litt videre her ?mvhStein Johannessen steinjoh@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Tror du finner ham ved å gå inn på FT 1875 i RHD: Legg inn "Peter"-"Johansen" og fødested "Trondhjem". En av de to du da finner er født i 1874. Faren heter Peter Johansen (baatfører), moren Andrea Johansen. Familien bor i Sverresgt. 8. Kjell H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stein Johannessen

Jeg finner ekteparet Petter (32 år) og Andrea (30 år) johans. med eldste sønn Johan Lauritz (1 år) i folktelellingen i 1865. De bor da i Sandgaden 33 i Throndhjem. Gårdeier er Martha Qvam.Stein J.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Personene du fant i 1865 er de samme jeg henviste til i FT1875 i RHD's database, bortsett fra at de har flere barn. Databasen finner du direkte via "Info" til høyre på verktøylinjen nedenfor: Gå inn på linken til "Registreringssentralen for historiske data" og deretter på "Søking i folketellingene". Jeg er ganske sikker på at det er den familien du leter etter!Kjell H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stein Johannessen

Takk for hjelpen. Jeg har nå funnet familien i både 1865 og 75. Da Peter og Andrea har kun en sønn på 1 år i 1865 så er det vel ganske sannsynlig at de er gift omkring 1863-1865. Noen som har mulighet til å sjekke dette. Familien bor 1865 i Sandgaden 33 i Throndheim.Stein J.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.