Gå til innhold
Arkivverket

[#2242] Lindås, Hans Nilsen Risa, f. 1824.


Gjest Bjørn Helge Johannesen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Helge Johannesen

Hans Nilsen Risa, f. 1824, d. 1875, er gift med Kari Larsdtr (Mangler gardsnavn/etternavn). Jeg kommer ikke videre bakover her. Finner ikke Nils Risa (Riise) i FT1801, eller i vielser i Lindås.Kan Risa være på morssiden (Karis gård?).Denne slektsgrenen skal ha vært frikirke-medlemmer eller Pinsevenner. Betyr dette at de mangler i kirkebøkene i en periode? Finnes det i så fall tilsvarende kilder i disse menighetene?Takk for hjelp! Hilsen Bjørn Helge Johannesen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Vil du bakover her, lyt du nok i sjølve kyrkjeboka på SAB. I 1865 er han husmann på Rise, men det er ikkje dermed sagt at han er frå Rise. Både han og kona er fødde i Lindås. Det same er alle borna i 1865. Då er dei mest truleg óg vigde i Lindås, kan hende kring 1851-52. Finn du det ekteskapet i kyrkjeboka, vil du truleg óg finne kven som var far hans og kor han var frå. Så får du arbeide deg bakover ut frå det, med å finne kva tid dei vart døypte osb.Eg vil tru kyrkjebøkene for Lindås óg kan lånast inn til ditt nærbibliotek på film eller kort. Lukke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Einar Balle

HeiJeg har en del informasjon om følgende person: Hans Nilsen Risa. Født 27 jul 1825, død 17 nov. 1903. Gift 29 mars 1853 med Kari Larsdtr. (1824-1904. Jeg har funnet frem til følgende barn: Brita (1852-), Nils (1856-), Knut (1859-), Hans (1861-) og Olav (1870).Dersom du ønsker noe mer informasjon så har jeg følgende epost adr.: Einar.Balle@ifi.uib.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Johan Ludvig Kvamme

Min oldemor Elisabeth Jensdatter var født 05.09 1836 i Flekkefjord-området og jeg vet ikke hvem foreldrene var. Men hun giftet seg derimot ca 1855 med Ludvig Larsen Røtnen, Indre Holmedal ( Gaular ) Første ( kjente ) barn ble født i Bergen i 1859 og het Laurits Johan Larsen ( født 06.11 1859 ) Kan noen hjelpe meg med Elisabeth sine foreldre og familie ( tilbakover ) ville jeg satt stor pris på dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.