Gå til innhold
Arkivverket

[#2248] Emigranter fra Trondheim havn


Gjest Gurli H.H
 Del

Recommended Posts

Gjest Gurli H.H

Siden det er lagt ut emigrant lister for Stavanger, Bergen og Kristiania lurer jeg på hvorfor det ikke er kommer noe fra Trondheim, i såfall når vil dette bli gjordt- hvis det skal MVH, Gurli:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Hvis du leser diskusjonen som fulgte innlegget til Torunn Soknes (25.3 i forum nr. 2 under overskrift "Emigrantlistene"), tror jeg du finner det meste av det du lurer på om emigrantlistene for Trondheim.Kjell H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Arbeidet med registrering av emigrantprotokollene fra Trondheim er satt i gang ved registreringsenhetn på Voss nå i august. Materialet vil bli lagt ut i puljer etterhvert som det er registrert, korrekturlest og kontrollert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Jeg vet ikke når emigrasjonen direkte fra Trondheim kom igang, men jeg vet at tidlige emigranter fra Gauldalen (f.eks. fra Støren mot Røros) faktisk tok seg til Christiania og reiste derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Well it is about time some one will help put this grat city on the map. For many years I have had people all over the world asking about the emigrants from the æ byen. Takk skall du ha! I have so much to do, that I am glad someone else is doing something good like this.Kaare Bye fra Trondheim kbye@allwest.net Ps for the emigration records I emigrete 17 Apr 1957 fro Oslo on S/S Stavangerfjord arrived NY 29 Apr 1957 lives in Woodland Utah

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Småli

Må bare si meg enig med alle dem som ser fram til at emigrantlistene fra Trondheim blir søkbare på nettet. Har sjøl sittet foran mikrofilmleseren i timevis og lest meg gjennom protokoller fra tidsrommet 1874 -1890. Slitsomt. Husker jeg ikke feil var det noe sånt som 8000 navn. Synes å huske at det fantes protokoller fra langt ned på 60 - tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.