Gå til innhold
Arkivverket

[#2264] Marie Mortensdatter Sørmelan, Osen Bjørnør


Gjest Stein Johannessen
 Del

Recommended Posts

Gjest Stein Johannessen

Min Oldemor Marie Mortensdtr Sørmelan født 10 juni 1872 i Bjørnør i Osen - død 2 aug 1968 Strinda. Marie ble gift 17 juli 1904 i Lade kirke med min oldefar Paul Snerting. Marie er datter av Morten Danielsen Sørmeland, født 9 des 1820 i OSen - død 24 okt 1892 i Osen, og Jakobea Nilsdatter Kvernland, f 21 apt 1839 i Osen - død 30 jun 1889 i Osen. De skal visstnok være gift i 1862.Morten skal være den i Osen som er far til flest barn. Det er nevnt 23, mens andre mener 19. Uansett et meget høyt tall. Hans første kone er Pauline Pedersdatter Halvik, f 1821, som visstnok døde under tvillingfødsel i 1861. Har registrert 1843 som giftedato.Marie var også gift engang tidligere med Jørgen Kristian Jakobsen fra Flatanger, og hadde 3 barn med han.Er det noen som har tilgang til kirkebøkene fra Bjørnør og vet når Marie er døpt/konfirmert og når foreldrene giftet seg ? All informasjon mottaes med takk.mvh Stein Johannessen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Halvor Aaby

Jeg har ikke kirkebøkene for Bjørnør, men jeg kan referere fra Sigurd Brattgjerds bok: Bjørnørfolket, Osen II: Morten Danielsen Sørmeland ble gift med Jakobea Nilsdatter Kvernland i 1862. Datoer er ikke oppgitt her, men Brattgjerd har nok datoene i sitt arkiv. Videre kan jeg nevne at Marie og Jørgen Kristian Jakobsen ble gift 1891. Bygdebøkene for Osen kan kjøpes hos Osen kommune, 7740 Steinsdalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Lyng Huse

Har tilgang på kirkebøkene, og har allerede sett nærmere på disse. Ta kontakt med meg på følgende email: paalhuse@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.