Gå til innhold
Arkivverket

[#2276] Knut Jensson Oppland


Gjest Terry Lysne
 Del

Recommended Posts

Gjest Terry Lysne

Jeg letter etter foreldre til Knut Jensson Melbo, Slidre eller Melbo, Valdres. Han er viste på siden 32 Lærdal bygdebok bind 2 som Knut Jensson Melbo Slidre og viste på siden 302 som Knut Jensson Melbo, Valdres 1810-1866. Jeg vet ikke når ham kom til Lærdal men han hadde barn Anna Knutsd. 1838-1868 med Kirsti Nilsd. u/Mo 1805-1847 før han gift seg med Kirsti Gullaksd. Saltkjelen 1818-1893, tippi oldemor min. Jeg kan ikke finne Knut Jensson 1810-1866 og hans foreldre in online (I vit ikke the norsk ord for online) kirke dokumenter for Slidre eller Valdres Oppland. Er der Kirkebørker eller bydgebøker for Slidre og Valdres?Vennlig hilsen, Terry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Under "Kirkebøker" og "Gifte i Slidre 1725-1814" kan du lete fram Jens Olsen Hovie og Sidsel Knudsdatter Melbye som giftet seg 28 Febr. 1807. Det er en god mulighet for at disse er foreldrene til Knud Jensen Melbo. Sidsel Knudsdatter Melbye finner du også i FT1801, 24 år gml (f.1778), med foreldre Knud Jensen (58) og Sigri Olsdatter (58). Det finnes ingen Jens Olsen Hovie i 1801, men et alternativ kan være Jens Olsen Boldstad (32).Jeg kjenner ikke bygdebøkene for Slidre når det gjelder detaljert gårds-og slektshistorie. Hvis de er gode på det området burde det være mulig å avgjøre om personene jeg har nevnt ovenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Yngvar Willassen

Bygdebøkene for Valdres er meget gode og detaljerte på slektshistorie. De er i to bind.Du finner dem ihvertfall på universitetsbiblioteket, og Bergen Off. Bibliotek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terry Lysne

Takk for informasjon. Ketil gav meg adressen av et online slektbibliotek Så jeg prøvde adressen og de hadde bygdebok for Valdres. Jeg sendte e-mail til eier av valdres bygdebok on kanskje skal jeg finne foreldre av Knut Jensson.Jeg besitter alle bygdebøker for Lærdal (Sogn) og Haus (Hordaland). Hvis noen behov hjelp i disse områder lag nytt innlegg. Jeg håpe du kan forstår norsk min. Jeg skrive ikke ofte på norsk.Terry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.