Gå til innhold
Arkivverket

[#2285] Otto Larsen Askevold


Gjest Rebecca Runar Askevold
 Del

Recommended Posts

Gjest Rebecca Runar Askevold

Min manns Oldefar( Født 4.November 1881 i Bergen) emigrerte til Brooklyn,New York i 1912. Jeg mener å ha funnet ham på emigrasjonslistene for Stavanger havn. Siste folketelling - 1900, viser at han giftet seg og bodde i Ålesund. Der fikk han også 3 barn - deriblandt min manns bestefar som ble født i 1905.(Han var altså 7 år det året faren dro.) Meningen var(trodde de) at de skulle følge etter på et senere tidspunkt, men de hørte aldri mer fra ham. Dvs.Hans kone i Norge mottok telefon fra hospitalet han døde på - og derfra har vi vel også informasjonen om at han skaffet seg ny familie i USA..... Er det noen som kan fortelle meg hvorvidt det er mulig å få tak i opplysninger om denne mannen,uten å måtte skrive masse brev og betale masse penger? Hvis det likevel er eneste mulighet - hvem er det jeg da bør kontakte?Rebecca Runar Askevold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eva McKenna

Helt tilfeldig, forleden dag på Norway list på Rootsweb, så jeg det følgende. Kanskje det er noe av interesse i den boken. Går du inn på URL'en er det flere scannede sider med navn, så du kan avgjøre det selv. (Pass på at du skriver URL'en på en linje, uten avbrekk.) Hilsen Eva''There is a published genealogy called Askevold-Slaegten by Bernt Askevold up for bid on ebay.com. I can't tell from the scan what area it is from but the description reads in part: "This is a wonderful and very interesting book about the family trees of the Askebold-Slaegten Family that was published by Trykt af G.A.P. Dietrichson, Jersey City New Jersey 1915. It was complied by Bernt Askevold. The book contains the names and information on 4417 people from Norway. It starts in Norway and traces people to the United States. In the back is a listing of names of families that are traced, and that is only the tip of the iceberg."On the off chance that this family is known and of interest to someone on the list, here is the url for the item: Lenke in Ithaca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.