Gå til innhold
Arkivverket

[#2288] Butikkansatt eller ikke....


Gjest Inger-Lise Haga Aastad
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger-Lise Haga Aastad

Jeg har grunnlag for å tro at en av mine oldemødre fikk barn utenfor ekteskap med handelsmannen Svend Sjursen Vaage i 1894. Svend Vaage er via kilder i Riksarkivet oppført med adresse Absalon Beyersgate 30 både i 1894 og i FT1900. Er det kilder jeg kan lete i som sier noe om det eventuelt befant seg en butikk på denne adressen, og hvem som eventuelt var ansatt der.Lurer nemlig på om ikke min kjære oldemor var i tjeneste hos denne Svend S. Vaage og befattet seg med aktiviteter som antagelig ikke sto i noen stillingsinstruks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Eg har tidlegare gått den saka litt etter i saumane. Om du leiter litt til, vil du kan hende finne at ho trøysta han vel mykje då kona hans låg på det siste... Båe husa var hjørnehus mot Abs.B.gt. - på kvar side av Prof. Arentzgt., men det eine hadde adresse til A.B., det andre til P.A. Om ho var tilsett hjå Vaage, veit eg ikkje, men ho må, som du skriv, ha hatt nær-kontakt med han...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.