Gå til innhold
Arkivverket

[#2297] Johan Marius Jonsen Hernes


Gjest Louise K. Hernes
 Del

Recommended Posts

Gjest Louise K. Hernes

Johan Marius Hernes f. 1870 på Frosta i Nord Trøndelag er min oldefar. Han var far til Ole Hernes født 3 juni 1900. Dette var utenfor ekteskap. Jeg har opplyst at Johan Marius var bosatt i Kristiania, i kirkeboka for Frosta da Ole ble døpt. Jeg kan ikke finne Johan Marius i 1900 tellingen. Hvor var han i 1900 ? Ikke på Frosta heller da jeg sjekket tellingen både for Frosta og Oslo.Noen som har noen ideer?Louise K. Hernes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Firing Hanssen

Han kan være død innen folketellingen 3. desember 1900.Han kan også være identisk med Johan J. Hernes, handelsmann og bosatt på Olstad Landhandleri i Frosta, f. 1871 i Frosta. J'en kan være forkortelse av patronymikon eller en feilskriving for M(arius). Det er for øvrig ikke uvanlig at ikke alle mellomnavn kom med i folketellingene.I Welhavens gate 10 i Kristiania finner du Ovedie Hernæs, f. 1872 i Frostad og Johanne Hernæs, f. 1873 i Frostad. Dette kan kanskje være søstre av Johan Marius.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Louise K. Hernes

Takk for fine innspill. Tanken er grei nok. Han kunne ha vært død. Jeg burde ha tatt med at jeg vet at han var i live etter dette. Bl.a har Ole møtt sin far i Amerika da han var blitt voksen. Jeg har heller ikke hørt noe om at Johan Marius har bodd på Frosta etter 1900. Og handelsmannen er det nok ikke. Ang. damene så har jeg ikke hørt om dem før og skal sjekke om de kan ha noe med min slekt å gjøre.Louise K. Hernes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank Asphaug

Kanskje han var utenlands?Har ikke noen info som kan hjelpe deg men ønsker å utveksle opplysninger da jeg har Johan Marius Jonsson Hernes i mitt tre. Har noen av anene til Johan men ingen ting om hans etterslekt.Min email er frankasp@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Vold

Det står litt om Johan Marius og hans mange søsken i "Frostaboka". Går ut ifra at du har lest det som står der. Kanskje du kan ringe til Harald Hernes her på Frosta, vet han er intressert i slekta si. Dere er i slekt. Mvh S.Vold Frosta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Louise K. Hernes

Takk igjenn for innspill. Har prøvd å sende deg en mail Frank. Vil gjerne utveksle informasjon.Jeg har lest litt i Frostaboka. Vet og at det er endel feil der, iflg mormor( Pauline Wangberg). Da jeg fant i kirkeboka at Johan Marius bodde i Kristiania da min farfar ble døpt, i 1900, kan jeg ikke helt fatte at jeg ikke skulle finne ham der. Kan han ha flyttet igjen?. Ble tellingene holdt samtidig i hele landet? Vil det være mulig å bli mistet ved å flytte før en telling et sted og komme til et sted etter tellingen og dermed ikke bli med? Jeg har prøvd å søke på hele landet uten å hatt noe hell. Dette er blitt et lite mysterium for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I have a friend in Trondheim, he is a nut about genealogy... His name Asmund Hernes, look him up in Trondheim Phone dorectory. he is a great guy Kaare Bye kbye@allwest.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.