Gå til innhold
Arkivverket

[#2300] Marie Albertine Christensdatter Olsen


Gjest Torun S. Soknes
 Del

Recommended Posts

Gjest Torun S. Soknes

Jeg har i kirkeboka for Oslo Domkirkes menighet (Vår Frelsers menighet) funnet Marie Albertine, født 19.februar 1861. Far er sadelmagermester Christen Olsen Nordli, mor er Jonette/Jonetta Albertine (født Dokka?). Gateadressen som er oppgitt er Skippergata 34, men jeg har sjekket mikrofilmen, og de har flyttet herfra i 1865. Jeg vet at de har bodd ved denne adressen, for en av fadderne ved Maries dåp bor her fortsatt.Jeg tror dette er den Marie Olsen jeg er på jakt etter, men er ikke for mitt bare liv i stand til å finne familien igjen i folketellinga for 1865. De få opplysninger jeg ellers har, sier at hun vokste opp i et velstandshjem i Oslo, og fikk sin utdanning i Oslo.Jeg håper det er noen der ute som er i stand til å hjelpe meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 år senere...
Gjest Trond Øivindsson Lunde

Hun er ikke konfirmert i noen av menighetene i Oslo i åra 1875-78 (inkludert Østre og Vestre Aker). Oslo Hospital mangler for disse åra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.