Gå til innhold
Arkivverket

[#2308] Bagge/Kirsebom


Gjest Stig Samuelsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Stig Samuelsen

Takk for all hjelp så langt. Endelig et sted jeg får svar på mine etterlysninger, så jeg prøver en til: I en bok om fam. Kirsebom finner jeg bakerst en av mine forfedre Hans Jørgen Kirsebom, f. ca. 1756, funnet i FT 1801 i Bergen, gravlagt i Domkirken 3-2-1828 (digark.). Hans foreldre er i boken nevnt som Hans Jørgen Danielsen, d. 30-10-1718 g.m. Abel Maria Abelsdtr. Bagge 25-5-1740 i Stavanger. Abel ble døpt i Stavanger 2-2-1712 og døde 29-7-1795.Hvem var foreldrene til denne Abel og kan de spores tilbake til Olav Bagge på Valen ? Har ekteparet noen tilknytning til fam. Kirsebom siden de kaller sin søn for Hans Jørgen Kirsebom, og hans slekt bruker navnet senere ??Hvor kan jeg finne mer om Olav Bagge, jeg har vært innom Sunnhordlanske slekter og Kvinnherad bygdebok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 år senere...
Gjest arne kvitrud

Et sted en kan begynne å lete er kanskje: Eyvin Dahl: Rådmennene Hans Petersen og Hans Pedersen samt Bagge-slekten fra Stavanger, Ætt og heim, 1958?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.