Gå til innhold
Arkivverket

[#2319] Hans Simensen -- Hedmark


Gjest Tone Steen Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tone Steen Hansen

Søker etter informasjon om Hans Simensen, trolig fra Furnes i Hedmark. Han var smed og fikk et barn med syersken og vaskedamen Lovise Andersen, født 1851.Barnet (som er min oldefar) heter Arnt Hansen, født 1881 i Furnes. Han jobbet på melkefabrikken på Storhamar og bodde sammen med sin hustu, Hanna Hansen (f. 1881) i en av melkefabrikkens arbeiderbolig (Vistli).Opplysningene har jeg fått fra folketellingen 1900, men finner ikke spor etter dem i bygdebøkene. All informasjon om foreldre til de nevnte personene og annen informasjon om personene , taes imot med stor takk.MVH, Tone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Hamberg

Smed Hans Simensen finner du på Murstad gård i Furnes i FT1900. (NB! I FT1865 lå Murstad under Vang). Fødselsåret er oppgitt til 1857, men jeg har ikke funnet noen Hans Simensen på 8-10 år i Vang i 1865. Det finnes imidlertid en på 19 år som tjenestedreng på en annen gård, så man kan lure om fødselår 1857 er feil? Oldefaren din og husbonden på Murstad i 1900 het det samme, så jeg sitter med en sterk følelse av at Hans Simensen også hører hjemme der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.