Gå til innhold
Arkivverket

[#2320] Premier løytnant Munch - Ringebu


Gjest Tone Steen Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tone Steen Hansen

Søker etter mer informasjon om far og sønn Munch.Far: Hans Munch, født ca. 1699. Han var premier løytnant v/ 2. Oplandske NIR's (Nasjonale Infanteriregiments Ringebuske) Østre Hall. Dalske Kompani fra 1738 til han tok avskjed i 1762.Sønn: Jesper Munch, født ca. 1740. Han var, som sin far, premier løytnant, men v/ 1. Oplandske NIR's Kompani i 1773- 89. Men det står også skrevet at han tok avskjed i 1807. Jesper fikk et uekte barn med Mari Torgersdtr. Holet i ca. 1779. Barnet het Torger Jespersen Hougen og ble ihvertfall døpt 20.11.1779. Man tror at han bodde på Wesstad i 1801, mens Jesper Munch står oppført på Fron, Branderud på samme tidspunkt.Dersom noen har mer kunnskaper om disse menneskene og slekten videre, så hadde det vært veldig hyggelig.MVH, Tone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Halvor Aaby

Jeg har lagd oversikt over etterkommerne etter Torger Jespersen som bodde på plassen Bjørgemoen i Ringebu. Men da denne oversikta er ganske omfattende, ønsker jeg å sende den via E-mail eller brev. Jeg trenger derfor adressa di, Tone. Adressa mi: Halvor Aaby, Øvermovn. 22, 2630 Ringebu, E-mail: halvor.aaby@ol.telia.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.