Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Rune de Lange

[#2344] Peder Hermundsen - Lunde gård. Fet , Hafslo

Recommended Posts

Gjest Rune de Lange

Jeg leter etter min tippoldefars aner. Knud Peders (Lunde)kom til Bergen i 1854. Hans foreldre Peder Hermundsen og Ingeri Hermundsdtr. Moren finner jeg, men jeg kommer ikke videre med faren.Det eneste jeg finner er at de i 1865 bor på gården Lunde i Hafslo, da bor yngste broren til Knud,Cristoffer sammen med foreldrene. Knud er da gift på Askøy-Tveitevaag.Der bor også broren Hermund (Hermand).Jeg trodde Peder var sønn av Hermund Bottolphs,Lunde men da jeg så i bygdeboken for Hafslo har han ingen sønn Peder. Nå har jeg lest omtrent hele bygdeboka uten resultat.Kveld etter kveld...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kjell Hamberg

Det finnes jo en Hermund Ellendsen (16) på Lunde i Hafslo i 1801....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Rune de Lange

Jeg har undersøkt om Hermund Ellends. kunne være faren men han har ingen sønn- Peder.Må nok lete videre.Men takk så langt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bjørn Davidsen

I 1865 står det at Peder er fødd i Hafslo og er 54 år gamal. Då bør han vere fødd kring 1812. Går du inn i døypte i Hafslo (eige register under kyrkjebøker - ikkje S+Fj.) vil du finne at den einaste Peder med far Hermund som er fødd i Hafslo, er sonen til Hermund og Kari på garden Brecken. Det bør kunne vere eit spor å gå etter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Bjørn Davidsen

I hovudbasen for S+Fj finn du Hermund & Kari vigde:10.11.1812: Hermund Einersen Brecken Hafslo med Kari Pedersdtr. Molland Hafslo.13.02.1813 får dei sonen Peder på Brecken, om du ser i Hafslo-basen.Lukke til vidare. (OBS! Du finn borna til Peder H. under to farsetternamn i Hafslo-basen, både Hemundsen og Hermsen, eller noko slikt.)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Rune de Lange

Takk for den gode hjelpen dette stemte,men i bygdeboka heter han Per.Takk igjen for den gode hjelpen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.