Gå til innhold
Arkivverket

[#2352] Wiese-slekten


Gjest Lillian Koehler
 Del

Recommended Posts

Gjest Lillian Koehler

Jeg har lagt inn boken om Wiese-slekten på data. Dersom noen skulle trenge opplysninger kan jeg kontaktes på lilliank@bgnett.no eller via dette forumet som jeg besøker jevnlig.Mvh Lillian Koehler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Willy Iversen

Hallo Lillian Koehler Under siste krig 1944 var jeg plassert på en liten gård.Dombestein i Nordfjord. Det huset vi bodde i var kalt 'Wiesehuset' og var gammelt,spesielt, med et ødelagt kaianlegg. Nu i senere tid har jeg forsket litt på Seime- slekten som bodde der.Og ville være veldig takknemlig om du kunne bidra noe med alder osv. på huset. Hvis dette er Wiese-slektens gamle hus På forhånd takk. Willy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillian Koehler

Hei Willy Slektsboken om Wiese'ne hadde jeg til låns, men jeg mener at det ikke sto nevnt noe om 'Wiese-huset' ditt. Jeg skal kontakte eieren av Wiese-boken og høre etter.Lillian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Om du går inn i ft1865 for Davik, vil du finne ein bergensfamilie som handelsfolk på Dombestein. Dei skreiv seg rett nok for 'Veie' i teljinga, men i ft1900 finn du eine sonen att som handelsmann i Rugsund, no med etternamnet Wiese. Sistnemnde skreiv seg for Peter Cristian, faren for Johan C. om eg ikkje hugsar heilt feil. Så der har nok vore Wiese-folk på Dombestein i 1865 +/- kan hende 20 år, som sidan er hamna i Rugsund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.