Gå til innhold
Arkivverket

[#2360] Edvard Grieg's forfedre


Gjest Stein Johannessen
 Del

Recommended Posts

Gjest Stein Johannessen

Hei,Jeg lurer på om det er skrevet eller gjort noe forskning på Edvard Griegs aner. Da jeg søkte i etterslekten til en av mine forfedre kom jeg over Grieg navnet og etterhvert Edvard Grieg. En av Edvard Griegs oldefedre var : Jens Andersen Kierumgaard som døpt 26 des 1709 i Nykirken - begravet 27 mars 1761 i Domkirken. Consumpsjonsskriver og kjøpmand.Jeg har i lengre tid interessert meg for Kierumgaard slekten i Norge og i Danmark/Assens.Noen som vet noe mer om Jens Andersen Kierumgaard og Edvard Griegs forfedre så hører jeg gjerne fra dere.MVH Stein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Emil Skrolsvik

Først kan du låne deg boken om "Christi familien". Den har ganske mye om Grieg familien.Selv har jeg "litt" om begge familiene i min base. Mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stein Johannessen

Takk for responsen. Når det gjelder boken om Christi familien, er dette boken det vises til: Christie, Werner Hosewinckel : Genealogiske optegnelser om slægten Christie i Norge 1650-1890 og med den forbundne slægter (utg. 1909) MVH Stein Johannessen - steinjoh@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.