Gå til innhold
Arkivverket

[#2402] Hvor ble de av?


Gjest Greta Storm Ofteland
 Del

Recommended Posts

Gjest Greta Storm Ofteland

Søffren Jensøn og Mette Andersdatter gifter seg i DK Bergen 3.mai 1668. De får etter det jeg kan se ihvertfall 6 barn, Anders 1676, Christen 1677, Karen 1679, Giertrud Cathrine 1680, Mette 1682 og Søren 1685 alle i Korskirken. Far har da yrkestittel sadelmaker.I koppskattellingen 1683 finner jeg ikke familien igjen i Bergen. Har noen en ide om hvor de kan ha tatt veien eller vet noe mer om denne familien? Greta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Greta Storm Ofteland

Takk for svar, men hvor er det blitt av barna? Er ikke de stort sett tatt med i denne tellingen med navn? Kan dette være et annet parmed samme navn? Hilsen en Natteravn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Om du les vegleiinga, står det der at skatten gjeld alle over 15 år. Ingen av dei borna du gjev opp, var over 15 år i 1683. Dessutan finn du det same ekteparet att i 1689; då er han "sadelmaker". Men heller ikkje der er borna med. Kor dei vart av, veit eg ikkje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.