Gå til innhold
Arkivverket

[#2423] Hvor er Fiøsangerhougen??


Gjest Bjørn Helge Johannesen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn Helge Johannesen

Marie Fiøsangerhougen blir i 1803 gift med Niels Mathisen Tharlebø. Hun er da enke. Mulig det er derfor jeg ikke finner henne hverken på FT1801 eller under døpte i Bg. Regner med at Fiøsangerhougen er et underbruk på Fjøsanger. Er dette riktig? Kan ikke finne dette i navneregisteret. De får bl.a. sønnen Salomon, f. 1803... Han er oppgitt født i Fana prgj. Er det noen som finner noe på Marie?? Takk for hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kerstin Ekeland-Sjøberg

Hejsan Bjørn Helge. Kan detta vara något før dig...Hennes son med Niels Mathisen Tharlebø kan ju ha blivit uppkallad efter hennes førsta man.Utdrag från 1801 Fiøsanger Birchelands Annex. Salomon Jacobsen Huusbond 25 Begge første gang gifte Bonde,pagter og national soldat Mari Olsdtr Hans kone 22 Begge første gang giftemvh Kerstin K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Fjøsangerhaugen står nok i dette tilfellet for Nyhaugen, skilt ut fra Fjøsanger i 1809. Jacob Salomonsen (ca. 1741-1795) var gjestgiver på Nyhaugen. Hans sønn Salomon Jacobsen (1777-1802) overtok gjestgiveriet og giftet seg med Marie Marthine Olsdatter i St. Jørgen (Årstad) 29. mai 1800.Den eneste døpte i området som stemmer med navn og alder er Marie Martine, datter av Ole Thoresen og Marthe Hansdatter, døpt 2. mai 1780, fra Korskirkesoknet.Ungkar og underkonstabel Ole Thorsen giftet seg i KK 24. oktober 1779 med piken Marthe Hansdatter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Helge Johannesen

Hei igjen!Dette stemmer nok, for jeg har navnet Marie Marthine Olsdatter Fiøsangerhougen som fullt navn på Marie. Takk for hjelpen! BjH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Eva Kalmér Savjord

Det blir en pause midt i juleforberedelsene! Nyhaugen fatter min interesse! Er det noen som kjenner til Ole Ellingsen f. 1822 .Han var forpakterpå Nyhaugen fra 1850-1889. ( Nyhaugen er tidvis kallt Lille Fjøsanger og Fjøsangerhaugen)Ole er far til Thomas Olsen f. 1856.I gang gift med Marte Olsine Katrine f. 1856. Barn:Gudrun Alvilda-Olga Maria-Magda Olivia Katinka-Og Oluf Johan f. 1891. Thomas Olsen var gift andre gang med min oldemors søster Gurine Petrine Olsdatter f.1868 ( Kallt Trine) Derres barn: Jenny, Malvin,Ole Anton ,Alfred. Det er mulig at jeg har blandet navnene på barna i første ekteskap og andre. Jeg leter etter opplysninger om dette siste ekteskapet og etterkommere av disse. Kanskje noen vet noe om personene? Alt er av interessse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.