Gå til innhold
Arkivverket

[#2434] OIe Amundsen Li/Lien


Gjest Frank Gerald Lien
 Del

Recommended Posts

Gjest Frank Gerald Lien

Kan noen hjelpe meg å finne min oldefar Ole Amundsen Li/Lien. Han er født ca. 1849 i Gudbrandsdalen (Norfron?). Han flyttet til Bolsøy/Molde kommune og fikk to barn med Sirianna Jonsdatter, Warhol - født i 1856 i Fræna. 1. Ole Sigurd Lien i 1889 og 2. Josef Marius Lien (min bestefar) i 1891. Han har oppgitt yrket gråstensmurer. Dette er alle opplysninger vi har om ham, og har tross mye søkes ikke kommet videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Stensland

To mulige hint: 1. Gården Li finnes også i Dovre, like sør for Dombås. Min kone har slekt derfra. Aktuelle kirkebøker for aktuelt tidspunkt er under Lesja prestegjeld. Disse er digitalt tilgjengelige mot betaling fra Dovre Dataarkiv, eller ved besøk på biblioteket på Dombås.De burde vel snart kommet i Digitalarkivet... 2. Du finner Ole Amundsen født 1845 ved folketellingen 1865 med bosted Storlien. Kan det være din mann ? Hilsen Erik Stensland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.