Gå til innhold
Arkivverket

[#2436] Etterslekt til Anton Evensen født i Løten, Hedmark


Gjest Torbjørn Falldalen
 Del

Recommended Posts

Gjest Torbjørn Falldalen

Anton Evensen født 08. Mars 1859 i Herdalseiet i Løten, Hedmark. Jeg finner han ikke i FT1900, Han skal ha flyttet til Oslo /Kristiania og var en stor gårdeier der før han gikk konkurs og emigrerte til USA. Jeg har ikke funnet han der heller. Er det noen som kan hjelpe meg så jeg kan finne eventeuell etterslekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Du finner Anton Evensen i RHDs folketelling for 1900.Han bor da i Maridalsveien 228,er gift med Marte som er født i Storelvdal i 1863.De har 8 barn født i tidsrommet 1883-1897.Han står oppført som sandleverandør.RDD finner du under info her på Digitalarkivet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Anton Evensen emigrerte 16.10.1903 med rederiet Montebello,bestemmelsessted Minnesota.Resten av familien følger etter 11.12.1903.Du finner de under emigranter Kristiania havn.Husk å søke med bare store bokstaver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Falldalen

Takk skal du ha Rune Thorstensen, Bergen Dette var flott hjelp. STOREBOKSTAVER SKAL BLI og så har jeg sett at Oslo tellinga har vært delt men ikke skjønt hvor andre del var.Takk Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.