Gå til innhold
Arkivverket

[#2453] Elen M. Hansdatter - når ble du født?


Gjest Bjørn H.Engseth
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørn H.Engseth

Forsøker å finne forfedre til min Tippoldemor Elen M. Hansdatter fra Tune i Østfold. I 1865 telllingen er hun listet å være 46 år (dvs. født ca 1818-19) og ved giftemålet 14/4-1841 er hun listet å være 26 år (dvs født ca 1815). Ved giftemålet til Simen Sørensen Kobberdalen så er faren listet å være Hans Johannesen. Fikk lånt inn microfilm av kirkeboka fra Tune, men på denne filmen mangler fødslene fra tidsrommet 1816-1821. Jeg fant en Elen født i 1815 som muligens kan være den rette, men faren er her listet som Johannes Olsen. Jeg har derfor foreløpig utelatt denne Elen som den rette. ER det noen som har tilgang til fødslene i Tune i erioden 1816-1821 og som kan hjelpe meg å komme videre? mvh. Bjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Gunnar Grimstad

Hei!Jeg har akkuratt i dag (dessverre) levert tilbake mikrokort for Tune til fylkesbiblioteket med fødte som dekker tidsrommet 1816-1821. Jeg skal en tur dit i morgen og får kanskje tid til å se etter henne da. Kanskje finner jeg også Simen Sørensen, f. ca. 1806 slik at hans fars navn blir klarlagt.Forresten så fins det to kraftige, innholdsrike bøker "Tune gårdshistorie". De dekker dog ikke Rolvsøy som en tid var underlagt Tune, men det kan jo hende noen av dine forfedre kom fra "virkelige" Tune!Vennlig hilsen Jon Gunnar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn H. Engseth

Takk skal du ha Jon Gunnar. Jeg har forøvrig foreldrene til Simen Sørensen Kobberdalen (Søren Johnsen Gretland f. ca 1756, og Eli Andersdatter f. ca 1767), men så stopper informasjonen om denne grenen av familien. Jeg klarte rett og slett ikke å tolke kirkeboka fra 1740-1760 hvor jeg har flere "hull".Vet du om det er planlagt en gårds og slektshistore for Rolvsøy? Jeg har funnet informasjon om forfedre i Tune bøkene (forfedre bl.a. fra Melleby, Ramstad, Ødegård og Utne). Mvh. Bjørn email: bhense@ppco.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.